Selasar Si Fakir

kliklah di sini untuk terus menghidupkan blog ini

Catatan Popular

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Ketahui Pagerank Blog Anda

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

tweet twiit

11 Jun 2013

Lirik : Pelita Hidup

Assalamualaikum dan salam hormat buat sahabat-sahabat yang masih sudi menjenguk selasar ini, Terimakasih buat sahabat-sahabat yang prihatin bertanya khabar di email sebab dah jarang amat Fakir gila berceloteh "mereng" kat selasar ini. Untuk anda yang bertanya, sebenarnya Fakir masih bernafas lagi di bumi Allah ni ;)). Terimakasih juga sebab tuan-tuan lah Fakir berceloteh juga kat sini hari ini. Buat yang nak kenali siapa diri yang fakir ini, terimakasih jugalah buat anda. Kenal sajalah sebagai Fakir Segala sebab Fakir ini bukan blogger hebat atau orang-orang hebat. Fakir seronok berkongsi apa yang Fakir rasa terkadang tu ada yang bermanafaat untuk dikongsi bersama tuan-tuan. Hari ini Fakir nak berkongsi lirik yang satu ini yang berjudul Pelita Hidup. Penyanyi asal adalah Orkes El Suraya dan diberi nafas kembali oleh kumpulan nasyid Hijjaz satu ketika dulu. Sesekali dengar dan hayati lirik ini insyaAllah dapat melembutkan sedikit hati yang keras ini. Kalau nak dengar pandai-pandai carilah ye (senyum)......



PELITA HIDUP

Hidup ini bagai lampu dinding 
Yang dinyalakan di malam hari 
Apabila minyak sudah kering 
Ia kan pasti padam sendiri 

Demikian juga hidup manusia 
Selama hidup di dunia ini 
Bila dah cukup umur usia 
Putuslah hubungan di sana sini 

Setelah kita tinggalkan dunia 
Alam yang lain pula menanti 
Apakah kita dapat kurnia 
Itu melihat amal dan bakti 

Di sana insan cemas dan bimbang 
Tak dapat lagi buat alasan 
Buruk dan baik akan ditimbang 
Kedua- duuanya dapat balasan




Tiada ulasan:

Catat Ulasan