Selasar Si Fakir

kliklah di sini untuk terus menghidupkan blog ini

Catatan Popular

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Cari Blog Ini

Ketahui Pagerank Blog Anda

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

31 Julai 2013

Fadhilat Tarawih Keduapuluhtiga dan Tazkirah


Perkongsian kita pada kali ini ialah mengenai semangat perlumbaan di kalangan orang-orang yang beriman. Setiap orang akan cuba melakukan sebanyak-banyaknya amalan kebaikan daripada yang lainnya. Alangkah baiknya seandainya kita saling berlumba atau atas -mengatasi sesama keluarga dan handai taulan dalam pembacaan al Qur'an. Bukan untuk menunjuk tetapi membangkitkan rasa cemburu dalam berlumba mencari keredhaan Allah dan menuju ke arah kebaikan.

Andaikata kita mampu membangkitkan semangat seperti ini sesama kita maka tanamlah pula di dalam hati bahawa semua perbuatan itu hanyalah semata-mata di atas rasa kesyukuran kita kepada Allah SWT, menzahirkan dan menyatakan nikmatNya dan bukanlah untuk dibangga-banggakan. Semoga Allah menerima amalan-amalan mereka yang berbuat segala kebaikan dan juga menerima amalan-amalan kita serta semoga Allah menambahkan darjah keimanan kita dan menambah semangat untuk amalan-amalan kebaikan yang lain... aminnnn Ya Rabb.

Ubaidah bin Saamit r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW suatu hari bersabda bilamana bulan Ramadhan akan menjelang: "Bulan Ramadhan, bulan rahmat telah datang kepada kamu. Di mana Allah SWT berpaling kepadamu dan menurunkan rahmat yang istimewa, mengampunkan kesalahan-kesalahan, memperkenankan akan doa-doa, melihat di atas perlumbaan-perlumbaanmu bagi mendapatkan kebaikan-kebaikan besar dan berbangga-bangga kepada para malaikat mengenaimu. Maka tunjukkanlah akan kebaikan-kebaikan daripada kamu. Kerana sesungguhnya orang yang paling "dikasihani" dan paling malang ialah dia yang terluput daripada rahmat Allah SWT di bulan ini."

Fadhilat Tarawih Malam Keduapuluhtiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan