Selasar Si Fakir

kliklah di sini untuk terus menghidupkan blog ini

Catatan Popular

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Cari Blog Ini

Ketahui Pagerank Blog Anda

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

13 Jun 2010

HAMAS kutuk kenyataan Abbas di Washington

Bermula hari ini,label ini dikhaskan oleh Fakir untuk memuatkan berita-berita terkini tentang Palestin agar Fakir dan rakan-rakan semua dapat berkongsi maklumat yang berkaitan dengannya. Ini sajalah cara untuk kita merasa lebih dekat dengan saudara-saudara kita di sana dan agar kita sentiasa tidak terlupa walau sejenak akan nasib mereka di sana! 


June 12th, 2010 by admin

sumber rujukan: palestinkini.info
Sabtu, 12/06/2010 – HAMAS mengutuk keras kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden Mahmoud Abbas yang sudah tamat tempoh pemerintahannya di Washington yang mengatakan: “Bahawa kami tidak akan menafikan hak bangsa Yahudi terhadap bumi Palestin yang dijajah.” HAMAS menganggap kenyataan tersebut sebagai kompromi politik yang tidak pernah berlaku sebelum ini dan keserasian merbahaya dengan pandangan Zionis sendiri terhadap bumi Palestin yang bersejarah itu yang melihat keperluan untuk menjadikan Palestin dan tanah suci lain sebagai bumi Yahudi. Ini akan memberikan kekuatan kepada polisi menghalau yang dijalankan oleh Zionis terhadap rakyat Palestin.
HAMAS dalam kenyataan yang dikeluarkan pada hari Khamis (10/6) dan diterima oleh Pusat Media Palestin menegaskan: “Kami menganggap kenyataan tersebut sebagai payung yang menaungi Zionis dan menggalakkan lagi mereka melakukan lebih banyak jenayah dan kezaliman terhadap rakyat kita, iaitu dengan giat lagi melakukan proses menyahudikan al-Quds, membina penempatan baru, mengetatkan kepungan terhadap rakyat Palestin di Gaza.
HAMAS juga menegaskan polisi gopoh dan memberikan apa sahaja benda bernilai kepada Zionis secara percuma tidak akan mendatangkan apa-apa manfaat dan tidak akan menjayakan perdamaian, bahkan akan mendorong Zionis lebih keras dan zalim.
sumber : http://www.palestine-info.info/ar
penterjemah : muhajir

Tiada ulasan:

Catat Ulasan